söndag 18 mars 2007

Mitt blå kök del 2..


Då är jag tillbaka efter några bloggfria dagar! Jag har skrivit ett meddelande till Er alla bland mina egna kommentarer i mitt förra inlägg för att "spara bloggyta" här..

Våren är ju här med- förutom med allas vår favoritfärg vitt- även härligt vårgrönt, babyblått och för att inte tala om alla fina ting med prickar och rosor på i rött, vitt och rosa! Mitt kök har ni fått sett lite av förut och här kommer i alla fall lite mera blå bilder!


Det ärvda blå skåpet med nya "vårkläder" och Pappa som var snäll och snickrade mej en tallrikshylla när jag inte hittade någon passande! Krokarna på den kommer från Gruvgatan 13.



En härlig babyblå diskhanduk med vita prickar jag köpt på Åhléns. Vitt och blått porslin fyndat på olika loppisar.



Köket ska renoveras. Väggar ska få pärlspont och taket målas vitt. Köksluckorna lever farligt men får vara blåa en sommar till i alla fall.. det är en härlig färg sommartid!



Mitt loppisfynd jag gjorde i Ångermanland i går, en gammal teburk för mitt lös-te och en liten blå gullig glasvas, kanske för den första tussilagon! ( Miljön på den bilden är från mina föräldrar, visar mera detaljbilder från deras hus en annan gång) Mitt skåp i köket där jag har förvarar allt från burkar,vinglas till recept i de ljusblå boxarna!



En del av ett köksfönster och det jättegamla köksbordet. Kakfat Indiska och kannan kommer från Svärfars släkt. Plåttavlan har jag köpt från Fridas gård.