söndag 18 februari 2007

Burkar och kuddar...




Ibland har man turen hitta den där burken man tycker extra mycket om, denna med rosor på är en av dem. Den hittade jag på en loppis i Kramfors-Höga kusten, för en billig peng! Gamla burkar är charmiga att ställa lite här & var... Den fina gamla Eucalyptusburken nedan är en gåva från en vän som hon ärvt av sina släktingar i Östergötland. Norska hinken med fetsild är också ett loppisfynd från Norr..

Underbart somrigt förkläde och kudde från Green gate, det kan jag se mej själv i när jag tar emot gästerna i sommar med svalkande drinkar innan de slår sig ner i trädgårdssoffan där kudden ligger...


Stort tack till alla som ändå försökte hjälpa mej att komma på var jag hade sett den där vaxduken med rosorna på. Jag har letat, letat och letat. Frustat och svort.Trodde ett tag att jag hade drömt alltihopa! Men till sist fick jag napp! En webbutik jag inte hade sparat och glömt bort, den heter La-principessa ! Tur jag hittade den, höll på att bli tokig..Nu kan jag beställa!

Ha en bra ny Bluggvecka! (Skrivet måndag 19 februari.)