torsdag 12 juli 2007

Det som sätter Guldkant på livet...



Jag är så glad över min nyinköpta skylt från Gruvgatan 13 . Den är gjord av Ylva Skarp.



Hon skriver verkligen vackert och mer om henne och hennes skyltar mm kan ni läsa om här.

Jag har hela mitt vuxna liv använt detta uttryck, har alltså inte köpt en skylt som symboliserar min blogg utan ord jag gillar...



....redan vid så här unga år gillade jag det som satte guldkant på livet, i alla fall det jag ansåg göra det, som att hjälpa till med grisarna hos mormor tex..vi ser ut som fattiga barn från något östland, det var dock på 60-talet i norrland.. Min kompis hade inte ens skor på sig, jag var rustad för en dag i ladugården som synes, med gummistövlar, "lagårdsjackan" och hilka ( huckle/sjalett.)

Trevlig helg önskar jag alla som läser min blogg!